30 maj 2010

Färgglatt ska det va!

Det har blivit en färgglad klänning i det blå filurtyget, randigt och rött. Gillar färgkombinationen och skärningen på framsidan. Man kan göra väldigt mycket roligt med den här modellen =)
Tyvärr har bomull/lycra tyger lite för mycket egen vilja för att det ska göra sig riktigt bra med de råa sömmarna. Tror att det skulle vara bättre med rena bomullstyger.
Men var hittar man fin jersey i ren bomull?  Det verkar som att man bara kan välja på jeresey med lycra och interlock som jag tycker är lite för kraftigt för den här modellen... Ja, ja. Jag är nöjd med den här i alla fall =)


När jag ändå var igång och klippte i filurtyget tyckte jag att jag kunde göra av med den sista lilla biten också. Det blev två snuttefiltar till A. Filurtyg på ena sidan och randigt på andra. Och med maskinen trädd i rött bestämde jag mig för att det kunde få bli röda råa sömmar runt om. Snacka om att göra det enkelt för sig =)
När T var liten sydde jag ett par snuttefiltar till henne och nu är den som finns kvar den käraste ägodelen. Tur att jag sydde två alltså =)
Nu är filurtyget i alla fall slut, så när som på en liten snutt som kanske räcker till en ärm i en sån här klänning...

1 kommentar:

  1. Hittade hit tack vare majutmaningen. Vilken härlig färgkombo. Gillade den sneda skärningen, att det händer nåt oväntat =)

    SvaraRadera