23 maj 2011

Sommarmorgonslapparplagg


En kombination av solen i ögonen (och spilld mjölk överallt), fleecemorgonrock och mängder av te gör att jag bokstavligen smälter bort om morgnarna. Inte vidare värst trevligt.
Sydde mig svala byxor och tröja istället. Tyget i tröjan är något slags tunt stickat så det är rätt svalt också trots de långa ärmarna som jag bara älskar.
Byxorna skulle vara ett snabbt projekt utan för många detaljer men de har kantats av otaliga fåniga misstag så de tog sin tid ändå... Men sköna blev de!
Båda mönstrena är egenkonstruerade.


Linnet under är det jag tryckte med min maskros. Men det fick inte komma med på bild... Hur nöjd som helst med motivet i alla fall. Och det är nåt sjukt vad lyckade projekt föder nya idéer... Hjärnan sprängs snart!
Men nu är den i alla fall inte överhettad =)

2 kommentarer:

  1. Ser ut att vara jättesköna plagg att slappa i. Perfekta att dra runt i en ledig dag!

    Låter mycket spännande med ett maskros tryck!

    SvaraRadera
  2. Åhh.. vad de ser sköna ut!! Både tröjan och byxorna. =)

    Tack för besöket och kommentaren du lämnat på min blogg =)

    SvaraRadera