25 dec. 2010

Julklappar del 1


Svåger och svägerska väntar smått i mars och självklart skulle väl lilla pyret få sig ett par julklappar. Eller ja, de var väl mest till föräldrarna men i alla fall =)
Tossor och dregglis i petrol/brun randig interlock från E-slöjd matchat med turkos fleece. Var länge inne på orange fleece men valde den turkosa till slut. Blev jättenöjd med dessa men orange kanske hade varit snäppet fräckare. Valde den här gången att sy ihop framtill (till skillnad från bl. a. dessa) men jag vet inte vilket som är bäst... Öppet kanske. Lättare att få på då. Men de blev ju himla snygga så här!

A höll på att skrämma ihjäl mig när jag skulle sy de här. Tänkte att jag kunde trä om overlocken när han ändå var nöjd på golvet. Och så när jag skulle trä den ena nålen börjar maskinen sy. Ahhh!
Jag hade satt igång maskinen för att jag skulle se vad jag gjorde och A hade krupit in under bordet och pedalen hamnade under honom... Tur att jag inte hade fingret under nålen...


Ett skötunderlägg fick det också bli. Och den här gången blev det orange! Riktigt bra blev det mot det turkosa och den lila baksidan (som är avtorkbar). Jag sydde ett sånt här underlägg att använda till A i våras och har varit superbra när vi varit hemifrån. Det är värre nu när han bara snurrar runt och vill krypa iväg. Varje byte är en brottningsmatch känns det som. Men med lite slug mammalist och humor vinner jag =)

För övrigt hade vi en superbra julafton med en 2-åring som fullkomligt lös när hon fick paket av tomtenissen och en liten kis som charmade hela släkten! Underbara ungar!

3 kommentarer:

  1. Vilket fint litet set! Och vad kul med en egendesignad skötbädd :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina!! De små krypen kan vara farliga på flera sätt och vis :) Önskar fortsatt skön julhelg!

    SvaraRadera
  3. Så ursnygga tossor! Har du lust att lära ut hur man syr dem? Nu har jag en maskin som fixar mjuka tyger :) Jag har haklappsmönster eller väskmönster att byta med om du vill ha.

    SvaraRadera