22 feb. 2011

Ett sidoprojekt


Det här har varit ett sidoprojekt som jag har arbetat lite med när jag har känt att jag har tid. Ritade mönstret i höstas nån gång, klippte framstycket runt advent och sen har det legat och grott i en hög på klippbordet tills alldeles nyligen då jag klippte till vadd och bakstycke också. Kort efter det gick det faktiskt i rasande fart att få klart. Äntligen.


Vet inte hur jag klarat mig utan den här innan. Jag bär A på höften ganska mycket eftersom han vill vara med när jag pysslar med mitt; lagar mat eller vad det nu kan vara. Man blir ganska begränsad med bara en hand att jobba med och dessutom börjar det bli riktigt tungt att bära lite längre stunder nu.
Varför har jag inte satt honom i den riktiga selen? För att han liksom blir instängt och kan inte se vad jag gör. Än mindre hjälpa till. Så han trivs bättre på höften när vi jobbar och sitter i selen vid transport =)
Den här varianten på sele är guld värd och jag kan verkligen inte fatta att jag inte sytt klart den tidigare...
Mönstret behöver ett par justeringar (blir det någonsin perfekt på första försöket?) men den här fungerar fint ändå.

(Dessutom är tygsidan uppdaterad med fynden från syfestivalen. Ta gärna en titt!)

1 kommentar:

  1. Wow, jättesnygg MT. Visst är det skönt med avlastning när man har en liten som alltid vill hänga på höften...

    SvaraRadera