20 feb. 2011

Födelsedagspresent

På bilden syns även de här byxorna. Favoriter i garderoben!
 A fyllde hela 1 år i fredags! Stora killen!
I födelsedagspresent fick han den här tröjan. Uggletyget har legat i lådan sen syfestivalen i höstas och jag hade nästan glömt bort hur mycket jag gillar det. Med gula kantband tycker jag att det blev en riktigt fräsch och somrig t-shirt till lillkillen.
Mönstret är nytt, helt eget, ritat från grunden. Ett par små justeringar behövs. Halsen blev lite tajt och ärmhålen behöver ringas ur en aning men annars är jag väldigt nöjd med passformen. Rätt långsmal och precis lagom längd på ärmarna. Nöjd? Japp!


Den stora dagen spenderade vi på syfestivalen tillsammans med min mamma. Mycket trevligt! Tyvärr saknade jag ett par utställare som varit med tidigare men med tanke på att jag kom hem med 8,5 meter tyg och en bok så kan det inte ha varit helt dåligt =)

1 kommentar: