27 apr. 2011

Tygblöja

 Min första tygblöja!
Den har varit färdig ett tag men betyder ju bara att jag kan recensera användandet inte sant?
Den är sydd efter La Di Da mönstret strl M men det är på gränsen att den passar på A. Han kommer nog inte kunna ha den speciellt länge till. Men då är det ju bara att sy nya =)
För det var faktiskt riktigt roligt att sy och inte så svårt som jag trodde. Det svåraste var att få resåren lika spänd i båda benen (fastsydd lastin; hade nog varit lättare med vanlig resår i resårkanal...). Men det blev rätt bra ändå.
Den här blev i en All in 2 variant med en knapp i bak där jag knäpper in inläggen så är det bara att byta inlägget om inte "skalet" blivit blött. Har funkat väldigt bra hittills med de två inlägg jag sytt. Det ena i två lager interlock och ett lager sweatshirttyg och det andra i två lager sweatshirt och ett lager velour. Det verkar som att de suger ungefär lika mycket men velouren är ju klart mjukast mot lilla rumpan =)
Nu har jag fått idéer om ändringar och varianter så det blir till att rita mönster och sy fler!
Hoppas ni alla haft en riktigt bra påsk med mycket sol och god mat!

1 kommentar:

  1. Wow, så imponerad av er alla som syr snygga tygblöjor...

    SvaraRadera