4 apr. 2011

 
Minns ni mig?
Det var ett tag sen sist nu...

Av och till känner jag att jag kanske inte orkar hålla bloggen igång. Jättetrist faktiskt... Å ena sidan vill jag dokumentera vad jag har sytt (och responsen man får från folk på nätet är ju fantastisk!) men å andra sidan krävs det ju faktiskt en hel del energi att skriva ett bra och inspirerande blogginlägg (som många andra är så bra på att göra) och allt som oftast vill jag lägga den extra energin på sömnaden och inte på bloggandet...

Så hur gör man för att dokumentera utan att tappa sugen?
Hur gör ni andra?

För att det här inte bara ska bli ett fantastiskt tråkigt inlägg med dyster text tänkte jag visa upp lite som blivit sytt också. För en tid sen visade jag upp skissen på sommarkollektionen och här är det första plagget som blivit förverkligat. En klänning med luva, kort ärm och (typ) råa kanter. Nedtill och i skärningen mellan kjol och liv är det råa overlocksömmar men i ärmarna och luvan har jag testat två nya varianter. På den grönblå klänningen har jag vikt in tyget som en fåll men sen vikt ut det en bit igen (som ett dragspel, så man ser den råa kanten) och sytt med täcksöm. På den rosavita har jag vikt upp tyget mot rätan och sytt fast med overlock så att en bit av den råa kanten syns. Jag gjorde så här för att undvika att tyget rullar upp sig vilket overlocksöm på enkelt tyg i bomull/lycra gör. Får se hur det funkar efter tvätt (nej jag har inte fäst trådarna än så T har inte fått prova...).
Den grönblå finns hos 3exter.se

2 kommentarer:

  1. Det går ju att schemalägga inlägg, så att när du har lust så gör klart flera inlägg som du schemalägger då behöver du inte tänka på att uppdatera bloggen hela tiden.

    Sen tycker jag att det går i vågor, ibland uppdaterar man varje dag. Just nu uppdaterar jag som bäst en gång i veckan. Bloggandet ska ju vara kul utan en massa måsten!

    SvaraRadera
  2. Det viktigaste är ju att det är kul att blogga. Är det inte det ska man låta bli. Sen tycker jag man ska vara tillåtande mot sig själv. Det gör inget om det är tyst en månad eller två. Och all text måste inte vara superinspirerande och rapp. Bara bilder dokumenterar också. Mellan varven.

    SvaraRadera