7 juni 2010

Fredagsfavorit

Försenad fredagsfavorit!!!!
Jag hade schemalagt det här inlägget till i fredags men nåt blev tydligen fel så det publicerades inte upptäckte jag nu... Så det får bli en måndagsfavorit idag istället =)
Varje fredag uppmärksammar jag en bloggare eller hemsida eller annat roligt som har med sömnad att göra.




Ibland känner jag att jag hellre skulle bo i USA än i Sverige. I varje fall när jag surfar runt och tittar på tyger. Det är så enormt mycket större utbud på fina barntyger där än här. Vilket också avspeglar sig när man läser sybloggar. Inte allt för sällan får jag en déjà vu-känsla när jag läser svenska bloggar. Det är moln, djungel, fordon, elefanter osv.
Tyvärr kan jag inte säga att jag är bättre än andra, jag köper också de svenska tygerna. Och gläds när andra bloggare visar upp nya tyger.
Och just den biten är Jenny med Emiliten expert på.




Kanske beror det på att hon inte syr så mycket barnkläder utan mest tygblöjor:




Så fina. Och proffsiga. Jag vill också kunna. Och vilka snygga tyger sen.
Jenny syr inte bara proffsiga tygblöjor utan även snygga kläder till sig själv:




I tyger som inte finns i Sverige. Så roligt att titta på. Och jag blir så avis. Vill också kunna sy till mig själv (jag hoppas kunna lära mig, sommarens projekt är ett par jeans) och köpa tyger från USA (det är väl kanske inte så svårt men i alla fall...) Imponerad är jag i alla fall!


Ha en trevlig helg, allihop!


Jenny med Emiliten äger comyright till samtliga bilder

1 kommentar: