7 juli 2010

Trosor på G

Version 1 är verkligen ingen uppvisning i sömnadskonst. Det var mer ett test av mönstret än något annat...

Lilla T håller på att bli stor... Fortare än kvickt går det. Och stora tjejer kan ju inte gå i blöja heller. Trosor ska det vara! Och vem vill inte hellre ha färgglada trosor än trista blöjor?
Så jag har börjat knåpa ihop ett mönster. Två par har blivit uppsydda (och testade och nerkissade illa kvickt). Version 1 fick resår i både ben och midja men det kändes inte så mjukt när det var klart så version 2 fick kantband i benen utöver de mönsterändringar jag gjorde. Version 3 finns än så länge bara i tanken men det är inga dramatiska ändringar som ska göras innan mönstret är perfekt. Vad jag ska tänka på mer är i alla fall att interlock kräver lite mer rörelsevidd än jersey... Får skriva in det på mönstret så jag kommer ihåg det till nästa gång...

Hos oss har det varit riktigt varmt idag. Egentligen får man väl inte klaga men jag blir så dåsig av värmen. Kanske borde man införa siesta under de varmaste sommardagarna? Sova bort den värsta hettan och njuta av de ljumma, ljusa kvällarna istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar