21 aug. 2010

Finskjorta till lilla herrn


Vi ska ha namngivning för A i morgon och då måste man ju få vara lite fin!
Det blev en skjorta i turkosrutigt med snedskurna lappar som detaljer. Den ena med ett A och hans födelsedatum och den andra med mitt märke. Den kom till eftersom jag inte har några namnband och inte orkade brodera... Men jag tycker att det blev bra med de sneda rutorna mot de raka och så gillar jag de ruffiga kanterna. Hoppas bara att stämpeltrycket håller i några tvättar i alla fall. Det är lite av ett long shot det här. Hade ingen stämpeldyna med textilfärg hemma så jag tog en annan. Testade givetvis innan och den färgen pallade gnugg med tvål och vatten så jag hoppas att det ska funka. Borde ha kört den lappen i maskin ett par ggr men det hanns inte med... Får hålla tummarna istället.
Ärmarna är uppvikta på bilden för en lite mer avslappnad look. Men det går förstås att vika ner om det blir kallt.

Nu ska vi fortsätta förbereda namngivningen och sen göra oss klara för 50-års skiva. Ingen rast och ingen ro =)

2 kommentarer:

  1. Vad snygg den blev! De snedskurna lapparna gjorde verkligen modellen.

    SvaraRadera
  2. Jättefin, bitarna med trycket blev ju jätteläckert. Vad är det för stämplar du använt? (såna skulle jag vilja ha)

    SvaraRadera