22 aug. 2010

Och så finbyxor förstås...


Ja, men kan ju inte ha finskjorta utan att ha finbyxor. Eller hur?
Så jag sydde ett par såna också. Hade egentligen tänkt att han skulle ha ett par jeans, på namngivningen, som jag sydde till T när hon var i A's storlek. Men de har röda muddar och dekorsömmar och jag tyckte inte att det gav ett riktigt bra helheltsintryck. (De passar förstås jättebra egentligen men jag intalade mig att de inte gjorde det för att rättfärdiga att sy ett nytt par =)) Tänkte att det skulle vara fräschare med vita detaljer.
Så då blev det ett par finbyxor. I min älskade ekologiska denim. Mjuk och skön. Längtar verkligen tills jag har tid att sy ett par byxor till mig själv i det här tyget.
Det här är nog det första paret byxor jag syr som inte har muddar eller resår nedtill. Och det kanske var dumt eftersom det är svårare med passformen. Tror att de kommer vara för långa nu... (Har inte provat än...) Men i höst sitter de säkert finfint! Och man kan säkert behöva finbyxor i höst också =)
Mudden ser väldigt smal ut på bilden och den är ganska smal också men det är för att det är lite dålig elasticitet i just den muddväven. Ska inte köpa mer sån...

Nu håller vi bara alla tummar och tår för att det ska vara uppehåll under eftermiddagen och kvällen!

1 kommentar:

  1. Superfina, och det är verkligen stiligt med vitt till. Hoppas de passade fint.

    SvaraRadera