15 nov. 2010

Dregglisar


Orken försvann när vintermörkret kom så det har inte blivit mycket sytt den senaste tiden. Och jag har inte orkat blogga om det som var klart innan orken försvann. Men nu så sakta kanske jag börjar bli mig själv igen. Framför allt känner jag att jag vill göra saker, vilket är ett stort framsteg. Så får jag väl göra så mycket jag orkar sen...
Här är i alla fall några dregglisar som jag har lyckats knåpa ihop.


Lila fleece på baksidan och lila söm tycker jag blev riktigt fint till båda tygerna. Jag tror att lila har blivit det nya turkosa =) Innan ville jag matcha allt med turkost, nu är det lila. Fint till allt!

2 kommentarer:

  1. Snyggt med de lila sömmarna!

    Är också inne i en kreativ svacka just nu, men kommer jag bara igång med ett nytt projekt känns det kul igen. Det är bara så motigt att komma igång!

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar turkost fortfarande, har gjort det i massor av år.

    Skulle jag få välja skulle jag nog bara sy i turkost. Men det funkar ju inte )

    Snygga sömmar, jag får inte till sådana när jag kör overlock, men det är kanske olika på olika maskiner? Du får liksom en dubbel söm, min blir bara enkel. Fast jag är nöjd ändå :)

    /Karin "tösabiten"

    SvaraRadera