16 nov. 2010

Fin va?

Premiär för E i bloggen!
Ja, jag kan ju säga att jag är sjukt stolt över den här! Bort med Jante. Jag är BRA! Och så roligt att sy nåt som inte finns på varje blogg också. Jag har gjort nåt alldeles eget. Som blev bra. Själv!
Tycker att den blev riktigt snygg och med de förändringar jag gjorde från prototypen så är den riktigt bekväm att bära i också! Ett stadigt midjebälte och breda axelband som korsas över ryggen fördelar vikten bra så man kan bära länge utan problem. Och spännen som gör den lätt att ta på och av.
Ett par små finjusteringar till nästa gång tror jag men den är redan riktigt bra.
Nu ska jag bara klura ut hur jag ska fixa huvudstödet. Det finns tre tryckknappar längst upp i sitsen så att jag kan knäppa fast ett, jag ska bara komma på hur jag ska fästa det i axelbanden på bästa sätt.... Vi får se hur det blir.

Tyget var svart när jag köpte det men det blev mörkgrått efter tvätt...
Men jag tycker det är fint ändå =)

5 kommentarer:

  1. Superfin!!
    Jag har sytt några mei tai som jag älskar och använder jättemycket (finns på min blogg) men selen jag sydde blev jag inte så nöjd med tyvärr. Vad hade du för material i midjebältet?
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Kanonfin!! Det ser så mysigt ut...
    Jag har också sytt en sele för herrans massa årsen känns det som. Jag fäste en ögla av samma tyg som axelremmen, på själva axelbandet.Sen gjorde jag stroppar, med en knut längst ut, på huvudstödet som gick att trä igenom ögglan på axeln när det användes. Förstår du hur jag menar? Det blev riktigt bra, lite som en ERGO variant fast utan knappar och utan att det fästs ner på själva stroppen.
    OJOJoJ, vad rörgt det låter. Vill du kan jag se om jag hittar en bild och maila över. Skicka ett mail i så fall.

    Å du, du är skit bra och duktig!!

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt fin ut! Jag gillade tyget väldigt mycket, och att din "logga" är i överkanten, ser bra ut!

    Visst måste man klappa sig på axeln och säga "attans vad jag är bra" med jämna mellanrum. Annars blir det ju supertrist :)

    Tack för besöket på min sida!

    Mvh,
    Karin "tösabiten"

    SvaraRadera
  4. Snyggt och himla smart , det är så kul när någon kommer på något nytt som funkar! Grattis!

    SvaraRadera
  5. Gud vad fin! Och det bästa av allt är när man blir så där nöjd!
    Ett tips till bäraren; om axelremmarna placeras längre ut på axlarna så kan man bära ännu längre!

    SvaraRadera