18 jan. 2011

Julklappar del 3


I morgonpaketet på julafton fick A den här slipovern. Ambitionen att sy julkläder till barnen fanns men inte tiden. Så de fick varsitt plagg bara istället för hela outfitar (kan för mitt liv inte komma på vad det skulle heta på svenska!!). T fick de här byxorna och A alltså den här slipovern som han hade över en skjorta (vit botten men röda, grå och blekblå ränder i ett rutmönster) och ett par jeans som han fått i present tidigare. Helt klart kalasets snygging!
Det tråkiga var att den här mudden (från stoff och stil, i våras tror jag) tappade all stuns i tvätten och blev platt och konstig. Ska prova om det kanske blir bättre om jag stryker lite på den... Hoppas det.
Halsmudden i omlott-v-ringning är sydd enligt Gekkos tutorial. Det hade gått jättebra om jag hade klippt mudden nån centimeter längre. Vet inte hur jag tänkte där riktigt. Men det funkade i alla fall.


Mamma (som också syr mycket) fick de här nåldynorna i julklapp tillsammans med valfri inspirationsbok (valet föll tillslut på den här). Saknar själv en nåldyna där jag kan sätta symaskinnålarna när jag byter mitt i projekten och samtidigt hålla reda på vilken som är vilken så jag tänkte att det gör säkert mamma också =)
Med inspiration från de blomnåldynor som flera bloggare har sytt (bl.a. Kånkarång, KokaLal och makrill) blev de här till. Passande med paketform i juletider inte sant? Den blå är märkt med storlek 70, 75, 80 och 90 och den rosa fick vara omärkt för diverse andra nålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar