3 mars 2011

Jeans

 

Jeans i helt nytt mönster! Japp, jag är inne i en rita-om-alla-mönster-period. Men det märks ju att bet blir bättre så det är himla kul =) Jag tycker de här fick bra passform. Ordentligt med utrymme att leka i; inget som stramar och hindrar. Precis som lilla t-kläder ska vara. Kanske att jag ska ta in dem en aning mitt fram till nästa gång. Vi får se.



Dessa är sydda i min favoritdenim. Tunn, mjuk och ekologisk. Perfekt till barnkläder. Röda detaljer och resårslinga i midjemudden förstås =)
På tal om resårslingan så trodde jag att haveriet var nära när jag sydde den sista.
Min vanliga symaskin har en tid gnisslat och haft sig när jag syr och jag har tänkt att jag ska lämna in den på service. Så när jag skulle sy ihop resåren så trasslade det ihop sig fullständigt. Ghaa!! Vad göra? Jag kanske kan se vad felet är om jag lyfter på stygnplåten? Så det gjorde jag. Där var det dammigt kan jag säga. Så jag borstade rent och provade igen. Det trasslade fortfarande. Nu är det kört alltså. Precis när jag har ett viktigt projekt framför mig som kräver att jag använder den maskinen.... Men så efter en lång stunds funderande kom jag på att det inte var nån spänning i övertråden. Varför i hela friden började jag inte med att trä om maskinen? När jag väl gjort det funkade det ju finfint! Jaja.. Nu vet jag hur det ser ut under stygnplåten i alla fall. Och maskinen gnisslar inte längre =)

Så tänkte jag att jag skulle få några snygga modellbilder på A innan jag lämnar iväg byxorna. Det tyckte inte han. Ingenting kunde distrahera, han ville bara ha kameran. Så jag hade att välja på suddiga bilder där man ser hela byxan eller skarpa där man inte gör det...

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Snyggt med röd mudd till! Var köper du ekologisk jeanstyg och blir det lätt knämärken på dom? Har sytt några jeans i tunn, skön jeanstyg och det blev jättelätt ljusa knämärken, så jag letar efter nåt nytt jeanstyg.

    SvaraRadera
  2. Ja! Vilka snygga! Får nog lägga till liknande på min saker-jag-verkligen-måste-ta-mig-tid-att-sy-lista. =D

    SvaraRadera