23 mars 2011

Sötaste lilla H


Barnen fick en ny liten kusin häromveckan. När han nått den aktningsvärda åldern av 1 vecka hade vi möjlighet att hälsa på. Och oj så underbart söt han är. De nyblivna storkusinerna fick däremot inte följa med eftersom de var både snoriga och hostiga. Onödigt att smittas tänkte vi. Till T:s förtret. "Jag ska gå till min bebiskisin" säger hon =) Gullunge. Vi får nog invänta vårväder och snorfria näsor för det.

Hur som helst. Med oss i present hade vi den här bodysuiten. Den är sydd i strl 64 så att den ska passa bra i sommar med korta ärmar och ben. Eget mönster så klart och jag tror att jag är nöjd. Den ser fin ut i alla fall =) Hade ingen att prova på men jag jämförde med mitt bodymönster och jag tror att det ska stämma storleksmässigt.

Jag är lite kluven till bebispresenter. Å ena sidan vill jag gärna sy pyttekläder typ strl 56 men å andra sidan är det urvuxet på bara nån månad. Jag tycker att det är roligt om kläderna kan användas lite längre därför är det sällan jag syr i minsta storleken... Hur gör ni andra?

7 kommentarer:

  1. Så sommarsöt!
    Det där med velandet med storlekar känner jag igen, jag gör lite olika..ibland ritigt smått och ibland 62-68..

    SvaraRadera
  2. Gud så fin! Älskar alla molntyger och den modellen du sytt är helt underbar när man har bebis på sommaren.

    /karin

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin modell å passar så fint med molntyget. Jag skulle oxå ge bort stl 62 eller 68, kommer själv ihåg att vi nästan inte ens hann använda en del 56-kläder för att lillkillen växte så fort :-)

    SvaraRadera
  4. Jätte söt! Jag ger aldrig bort de minsta storlekarna utan brukar satsa på 62 eller 68. Tycker många får mycket i storlek 56 och den storleken kan ju verkligen bli urväxt hur snabbt som helt.

    SvaraRadera
  5. En så söt och härligt sommrig bodysuit du sytt! Jag satsar också på lite större storlek om inte särskilt önskemål finns.

    SvaraRadera
  6. Åh vilka vår och sommarkänslor man får när man ser din bodysuit! Superfin modell!

    SvaraRadera
  7. JAg tycker ocksa att det är svart, vilken storlek man skall ge bort. Jag brukar sy storlek 68, men det ser alltid sa enormt stort ut när de är sa sma. Men 68 kunde min son ha hur länge som helst.
    Den här bodysuiten är ju hur söt som helst.

    SvaraRadera