11 okt. 2010

På ryggen


På begäran har jag provat hur det funkar att bära i min prototyp till bärsele på ryggen.
Jag tycker att det gick väldigt bra med tanke på att jag aldrig haft ett barn på ryggen innan. Jag kunde utan större problem sätta i A snart 8 månader utan hjälp. Knöt midjebältet och satte fast ena axelremmen på längsta inställningen, satte i A från sidan och knäppte sen den andra axelremmen. Spände åt och sen var det klart.
Helt OK blev det men för att det ska vara bekvämt krävs ett stadigare bidjebälte och högre sittdel. Kanske även kortare axelremmar. Och så tror jag att As armar ska vara innanför axelremmarna för att det ska vara riktigt stadigt.

2 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut!! Mina barn har haft armarna utanför när de varit större. Skönt med hög ryggdel dock.

    SvaraRadera
  2. Har ingen egen erfarenhet av bärsele från den tiden min dotter var liten, med det ser väldigt mysigt ut! Din prototyp ser jättefin ut, hoppas du får till den som du önskar!

    SvaraRadera