31 okt. 2010

Det bidde en blob...



Se – jag lär mig!
Här skrev jag att jag tidigare haft väldigt svårt för att få till mönster till mössor. Men det verkar som att nåt trillade på plats tidigare i höst. Både det mönstret och det här blev bra på första försöket. Men här blev även storleken bra på en gång. Den minsta passar A 8 mån, mellanstorleken passar T 2 år och den stora är för liten för mig...  Skulle gissa 46, 48 och 50. Det är kul när det märks att man lär sig!

Vintermössor skulle det vara. Kanten går ner över öronen och så är de varmt fleecefodrade. Perfekt.
Tycker att lila/turkost är väldigt snyggt. Men det kändes lite trist med helt enfärgad utsida så jag knåpade ihop ett broderi. En blob. Och eftersom jag fortfarande inte har några namnlappar skrev jag dit ett lilla t också. Det är nästan att jag börjar känna att det inte är ett så stort problem att jag inte har några namnlappar längre... Vi får se hur framtiden artar sig.
Dessa tre söker nytt hem och finns på verkstan. (Eller hojta till här vetja!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar