1 okt. 2010

Det bästa som finns...

...är att se sina barn växa upp och bli till små personer.
Se dem gå från små hjälplöst rosaskrynkliga knyten till riktiga små människor med personlighet, vilja och styrka.
Älskade underbara lilla T fyller 2 år idag!
Kan inte fatta att det redan gått två år sen vi för första gången fick hälsa vår dotter välkommen till världen.
Alla möjliga kunskaper har hon erövrat sen dess. Hon kryper, går, pratar, sjunger, vill och kan. Med ett ständigt driv att lära mer.
Att få vara med och se det är det bästa som finns =)


Lilltjejen fick ett par leggings (typ) i födelsedagspresent. (Titta! En trasa! sa hon när hon öppnade paketet... hmm...) Mönstret är helt egenritat (ja, jag är stolt!) i strl 92. Enda förändringen som behövs är en liten sänkning i midjan fram. Sen är det perfekt! Tror att det finns mycket växtmån i med långa muddar nedtill. De växer väl inte så mycket på bredden i den här åldern?
Tycker att det här är ett praktiskt plagg på vintern. Enkelt att få ner i overall och stövlar utan att det blir så mycket knöggel.
Tyget är helt underbart visade det sig. Jag köpte det på syfestivalen för typ 1,5 år sen men fick sen för mig att jag inte tyckte om det så det har bara legat på hyllan. Nu ville jag sy färgglada leggings och kom att tänka på det här tyget. Hur mjukt och fint i färgerna som helst!
Jag har fortfarande inte fixat några namnband så jag bestämde mig för att brodera namnet. Eftersom leggings sitter rätt tajt blev jag lite orolig att det skulle skava mot huden men så kom jag på att jag kunde brodera på linningen så att resårnedviket hamnade bakom broderiet. Så undviks skav. Tråden varierar i olika gröna nyanser. Tycker det blev lite roligt =)

5 kommentarer:

  1. Ja, det går fort, så fort...
    Fina byxor, fint tyg (E-sljöd va?) och fint mönster. Klart du ska vara stolt!

    SvaraRadera
  2. De sitter ju superbra! Det kan du verkligen vara nöjd med. De kommer passa länge! Lagom till när de kommer börja kännas trånga om rumpan kommer hon sluta med blöja och då är det massor med byxor som går att använda igen!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fina! Jag älskar också ton i ton som du skriver om i ditt senaste inlägg.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina byxor och härlig färg! Men det kanske inte är så kul att dom kallas för trasa ;-).

    SvaraRadera
  5. Jättefina!! Sjalen/selen nedan ser mysig ut!!

    SvaraRadera