28 sep. 2010

Bara till mig!


Det har inte gjorts många knop den senaste tiden. Både jag och ungarna har varit risiga, så det har inte funnits mycket ork över. Under såna perioder då jag inte får så mycket sytt brukar dock idéerna börja spruta och så smånigom blir jag alldeles matt av all kreativitet som sitter fast inne i huvudet eftersom jag inte orkar gör nåt åt dem. Det är ganska illa. (Haha! Lyxproblem att bli matt av för mycket kreativitet!) Men så när orken kommer tillbaka känns det bättre och jag kan börja få ut allt från huvudet =) Just det här är visserligen ingen idé som kommit upp nu, men det kommer.


Behovet av en väska har funnits rätt länge men jag har inte vetat vad jag ville ha. Bara nåt att ha telefon, nycklar och plånbok i när jag inte har fickor. Typ...
Idén kom i somras när jag såg en väska som liknar den här. Den var precis som jag ville ha den (tydligen!) men var på tok för dyr för min smak. Bestämde mig för att sy en när jag kom hem från semestern.
Skissade upp modellen, klippte ut delarna och började sy ihop. Sen har det kommit annat emellan och projektet har dragit ut rejält på tiden. Men nu tillslut är den äntligen färdig. Och jag blev rätt nöjd faktiskt!
Jag hade ett ordentligt bakslag på vägen. En tankemiss gjorde att foderväskan inte blev lika hög som ytterväskan. Bestämde mig för att det inte gjorde något utan vek bara in ytterväskan och sydde en stickning så att det håller sig på plats.

Inuti väskan  sitter en snodd med en karbinhake där jag kan haka fast nycklar så att de alltid är lätta att hitta. Det finns en liten ficka på ena insidan också för telefonen eller nåt annat litet.

Som sagt. Just nu är jag rätt nöjd, vi får se hur jag känner efter en tids användning. Får återkomma.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar när du blir sådär matt! Jag har så mycket tyg så det är inte klokt!!! Och varje gång jag tittar på högen så måste jag ta en kopp kaffe. haha... Så det är väl inte så konstigt att saker och ting drar ut på tiden.

    SvaraRadera
  2. Lyxigt med något till dig själv. Så fin också!
    Visst är de så att inspirationen kommer just när man inte har tid eller ork att syQ Då gäller det att ha papper och penna till hands! :-)

    SvaraRadera