18 sep. 2010

Nytt för mig


Ända sen jag började sy barnkläder har jag varit förtjust i starka kontraster. Jag ville skapa barnkläder som sticker ut ur mängden och kontraster var min lösning. Jag tycker fortfarande att det är roligt med oväntade kombinationer men nu kände jag att jag ville prova nåt nytt.
Alltså skulle jag sy nåt där tygerna gick ton i ton med varandra.
Efter lite grävande i tyglådorna kom jag fram till att det skulle bli ett par muddbyxor i turkos velour med mudd i en annan turkos nyans.
Det vara bara det att jag tyckte att det kändes lite halvtråkigt... Jag ville göra nåt mer...
Så jag fixade en applikation/broderi av min logga på ena benet. Applikationen är i samma tyg som byxorna men luggen är vänd åt andra hållet så när ljuset skiftar ser det nästan ut som att det är olika tyger. Riktigt snyggt faktiskt, men väldigt svårt att fånga på bild...


Jag blev så nöjd att jag svängde ihop ett par i grönt också =) Det är roligt när man testar nåt nytt och blir riktigt nöjd på första försöket!
De turkosa är i strl 68/74 och de gröna i 56/62. Båda är till salu om nån är intresserad.


Här är sonen (på väg ut ur bild...) 7 mån, 68 cm och 8,5 kg i de turkosa byxorna i strl 68/74. Som en referensbild på storleken tänkte jag...
Jag är i och för sig inne i en period där jag ritar om typ alla mina mönster och jag tror att det här ska få sig lite justeringar också. Kommer säkert uppdatering på det senare.

4 kommentarer:

  1. Jättesnygga! Supersnygg applikation, vilken bra idé! Använder du din vanliga symaskin till applikation eller har du någon special?

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfint! Hade man en brodyrmaskin behövde man ju inga namnlappar. Toppen och lite annorlunda!

    SvaraRadera
  3. Jättefina byxor! Har precis gjort en applikation på det sättet i velour men med luggen "åt fel håll" och det blir verkligen riktigt coolt tycker jag. Ser ut som att det är ett helt annat tyg i vissa vinklar.

    SvaraRadera