7 sep. 2010

Varmt till fossingarna


Tänkte att T skulle få ett par varma tossor att ha på fötterna på vilan på dagis (de sover ute). När de började bli klara tyckte jag att de såg små ut. Och det var de också. Men de sitter hyfsat på A (som ändå måste ha nåt när han sitter i vagnen) tack vare den fiffiga snörningen som jag har sett hos Lilla Gryn. Den binder liksom fast tossan runt hela foten i stället för bara runt vristen och sitter på så sätt mycket bättre. Det gör alltså inget att de är ganska stora på A. Det innebär ju bara att han kommer kunna ha dem hela vintern =)
Är tyvärr inte 100 nöjd med modellen (eller storleken, som sagt) så jag får sätta mig ner och fundera och rita lite mer tror jag... Men de var roliga att sy!

(Jag tror att jag måste börja sy i nån annan färg nu, så att jag inte tröttnar på rött/vitt/turkost. Kanske grönt o rosa? Eller nåt ton i ton? Vi får se vad det blir...)

4 kommentarer:

  1. Såå fina! Har du ritat helt själv eller utgått från nåt mönster? Supersnygg färgcombo!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den här modellen är jättefin på tossor. Ska sy ett par när vi åker till Sverige i höst/vinter. Passar bra till barn som blir burna i sele/sjal. :)

    SvaraRadera
  3. Förresten, är det bomull och fleece eller har du något annat tyg?

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Onomak: Japp, helt eget mönster (utom snörningen då...)
    Agneta: Det röda är ett lite kraftigare bomullstyg och det turkosa är halvtunn fleece. Tror att det skulle bli bättre med polarfleece kanske...

    SvaraRadera