5 sep. 2010

Tre fållar och ett märke...


... gånger 60!
Ja, det har varit lite tyst här ett tag men det beror inte på att maskinerna har varit tysta. Snarare tvärtom. Jag har ägnat mig åt massproduktion den senaste tiden.
Den lokala scoutkåren ville av olika anledningar inte beställa halsdukar från sin gamla leverantör, så de bad mig sy upp 60 st till de barn som börjar scouterna i höst.
Kanske inte det roligaste man kan göra i sömnadsväg men jag får betalt och det är en bra förening jag hjälper så jag tyckte att jag kunde hjälpa till.
Det visade sig sen att 60 st är riktigt många! I början kändes det krångligt, tråkigt och långsamt, men jag fick upp farten och de sista 40 flöt på utan problem.
Nu är de färdiga i alla fall och jag har många små projekt i huvudet som ska förverkligas!

2 kommentarer:

  1. Som du sa, 60 likadana kanske känns tråkigt. Men jag kan tänka mig att det känns gott i hjärtat att den lokala scoutföreningens nya små scouter kommer att få bära halsdukar som DU har gjort. :)

    SvaraRadera