10 maj 2010

En UFO-tavla

Vad passar väl bättre i en använd-det-du-har-utmaning än att arbeta av ett UFO (unfinished object)?
Köpte ett paket med tre stora motiv från "Fem myror är fler än fyra elefanter" på en syfestival för ett eller ett och ett halvt år sen med tanken att det skulle bli snygga tavlor i dotterns rum. Problemet är att motivet är ca 45*45 cm och jag hade tänkt spänna upp dem på IKEA's träramar "tyglösa" som är 50*50 cm. Alltså behövdes en ram av något slag. Verkligen ingen komplicerad sömnad. 4 raksömmar så är det klart. Och en av de tre gjorde jag också så snart dotterns rum stod klart men så kom väl andra roligare projekt emellan och de andra två har fått ligga. På tok för länge vid det här laget. Så nu tänkte jag äntligen ta tag i saken och göra klart. Men då hade jag förstås inte svart tyg så det räckte. Det räckte bara till 5 remsor, och jag som behövde 8... Men den ena är alltså klar och här är resultatet:


Nu ska jag bara försöka se till att jag gör den sista så snart jag har köpt lite mer svart tyg så den inte får ligga alltför länge till...

Och på tal om ingenting: Vad härligt det är att efter en riktigt pissig dag få sätta sig i fred vid symaskinerna när ungarna har somnat. Jag blir avslappnad och glad igen. Och kanske en något trevligare sambo och mamma imorgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar