31 maj 2010

Broderad filt


L blev förtjust i A's filt och ville ha en likadan till sin son.
Inga problem, sa jag.
Och nu är filten färdig och levererad till en nöjd beställare =)


Det är skönt när allting bara flyter på och fungerar och blir bra på en gång! Såna projekt ger en boost till självförtroendet så att man vågar prova på nåt nytt och svårare en annan dag.
Den cykeln - utmaning, inlärning, behärskning - får i alla fall mig att vilja fortsätta och utvecklas i min verksamhet. Om man fastnar på inlärningen eller redan på utmaningen och aldrig får uppleva behärskningen tror jag att risken är stor att man tröttnar och ger upp. Man hinner aldrig känna att man kan.

Lite svamligt kanske. Jag får skylla på sömnbrist och amningshormoner =)

1 kommentar:

  1. Du är så fantastiskt duktig!!!
    Och nej, inte så svamligt för oss som lider av samma bebis-åkomma :)

    Kram från Anna och Ludvig

    SvaraRadera