14 maj 2010

Fredagsfavorit hos lilla t

Som de flesta i bloggsvängen vet finns det en hel massa olika awards man kan få som bloggare. Oftast ingår det också att skicka awarden vidare till ett antal andra bloggare och vips har det gått inflation och så regnar det awards över allt och alla.
Och visst är det roligt att bli uppmärksammad för det man gör men kanske inte fullt så roligt när det går inflation i uppmärksammandet. Tycker i varje fall jag.
Så jag startar härmed en bloggpostserie som jag kallar "Fredagsfavorit hos lilla t". Varje fredag kommer jag att uppmärksamma en bloggare eller hemsida eller webshop eller annat roligt som relaterar till sömnad.
Jag hoppas att det ska bli ett uppskattat inslag i bloggen. Jag tycker att det ska bli roligt att ge lite extra uppmärksamhet till alla duktiga männsikor som finns där ute :)
Klart för start alltså!


lilla t's första Fredagsfavorit är Johanna Ahlard
Alla vi som syr barnkläder måste ju få våra tyger någonstans ifrån och för bara nåt år sen var det inte det lättaste. Utbudet var litet och det fanns egentligen inte så mycket tyger med barntryck.
Men så fick producenterna upp ögonen för Johanna och vips har vi massor med fina tyger.
Johannas härliga mönster kan pigga upp den gråaste av dagar. Eller vad sägs om dessa grodor som kommer som tyg i sommar:
Grodor är en personlig favorit. Har saknat grodtryck innan och längtar verkligen efter dessa!

Eller det här härliga siffermönstret:
Och jag gillar det här också, men det verkar inte bli tyg än tyvärr... 
Men inte nog med att Johanna gör otroligt fina mönster till tyger. Hon kan rita och måla också. Titta på de här fantastiska bilderna:
Mycket mycket mer finns att se i Johannas blogg.

Ha nu en riktigt trevlig helg!

Johanna Ahlard äger copyright till samtliga bilder utom den överssta som är min egen

6 kommentarer:

  1. Bra idé, jag lägger till dig i min bloggroll. Förmodligen kommer du uppmärksamma bloggar som jag inte visst fanns och det är roligt med nytt.

    Trevlig Helg!!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé och tack vare den hittade jag också hit!

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer med dennna fredagsfavorit, helsåld på Johannas alster!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att ni gillar idén! Får se vad jag hittar för roligt nästa vecka :)

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé! Jag lägger till dig i min blogglista om det är OK?
    Johanna är bäst!! Siffertyget är min favvo också :-)

    SvaraRadera
  6. Jättebra idé!! Och vilket bra förstaval - jag är ett big fan av Johanna!!

    Lägger till dig i min blogglista för att se vilka du uppmärksammar härnäst - så roligt med ny inspiration!

    SvaraRadera