21 maj 2010

Fredagsfavorit

Varje fredag uppmärksammar jag en bloggare eller hemsida eller annat roligt som har med sömnad att göra. 




Den här veckan har jag förälskat mig i Etsy. Har du inte klickat dig in där än är det hög tid att du gör det!
Det är en marknadsplats på nätet för allt hemgjort, vintage och hobbymatrial. Och det finns ingen gräns på vad man kan hitta. Själv skulle jag kunna surfa runt i timmar (om inte livet kom emellan). Ett klick leder till ett annat och vips har man hittat en massa saker man vill ha.


Själv letar jag främst efter fina tyger och roliga symönster men kikar gärna på färdigsydda produkter också för inspiration. Vet du däremot inte riktigt vad du är ute efter kan du söka produkter på en mängd olika sätt.


Till exempel kan du söka på en färg och få ett gäng produkter. Eller om du gärna vill handla från en svensk säljare så söker du på "shop location".
Vet du däremot exakt vad det är du vill ha kan du lägga en förfrågan i alkemi-avdelningen och så kommer säljarna till dig.

Jag tycker att det är helt suveränt! Som sagt: förälskad =)
De allra flesta säljare skickar sina saker över hela världen och du betalar lätt med kort eller PayPal. Easy peasy. Min önskelista är redan lång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar