27 maj 2010

Mer somrigt

Symaskinerna går utan tvekan mycket varmare än både kameran och datorn så jag har en del som är fardigsytt men obloggat. Därför kommer det ett par inlägg med fler än ett plagg nu =)
Först ut är en sommarskjorta jag sydde till lilltjejen häromdan. Jag hade tänkt sy den likadant som den i förra inlägget, med snedslå och beläggningar. Dessutom råkade jag se tyget tillsammans med något orange så jag skulle alltså ha orange snedslå. Vilket jag inte hade hemma. Och inte är jag den som ska misslyckas i min första använd-det-du-har-utamning så jag knatade inte ner till lokala syaffärn för att köpa sån. Istället bestämde jag mig för att göra infodringar och sy dekorsömmar i orange broderitråd. Tror faktiskt att det blev bättre än det hade blivit med snedslå för tyget är så tunt. Nöjd blev jag i alla fall! T har i och för sig inte provat den än men den borde passa. Eventuellt kommer jag behöva sätta i en knapp men det gör jag i så fall först när jag sett hur den sitter på.


 Sen har det blivit en till singoallatopp också. Rosa till det svartvita den här gången. Dessutom ställde jag ut den lite mer än den förra. Har inte bestämt mig för vilket jag gillar bäst än... Vad jag däremot verkligen är förtjust i är kombinationen svart/vitt + knallfärg. Tycker det blir riktigt fint.


Jag har börjat brodera lilla t på de plagg jag syr i vävt tyg istället för att sy på namnband som jag ofta tycker kan vara lite odiskreta. På det här sättet kan jag få till det exakt som jag vill utan restriktioner vad gäller färg och form. Gillar verkligen den möjligheten. Men i mjuka tyger tycker jag fortfarande att det blir bättre med namnbanden. Är det någon som har åsikter om egendesignade namnband som man kan sy in i sidsömmen? Är de bra? Värda priset?

1 kommentar:

  1. Superfin skjorta! Jag är svag för infodringarna! Tycker det ser proffsigare ut än med kantband. Orange gjorde sig mycket bra!

    Jag har namnband man syr in i sömmen och jag älskar de. Nästa gång ska jag dock köpa dem här http://www.etsy.com/listing/43892976/600-custom-woven-artwork-clothing-labels istället för på minanamnband egyersom de har mycket bättre priser. JAg skulle aldrig byta tillbaka till mina platta namnband!

    Supersöt singoalla också och det låter sött att brodera på namnet!

    SvaraRadera