7 maj 2010

Legoväska


Första bidraget i använd-det-du-har-utmaningen får bli den här förvaringsväskan till lilltjejens duploklossar.
Det här var ett typiskt sånt projekt som man tänker att man ska hinna börja och avsluta medan ungarna sover middag men sen händer nåt och så tar det flera dagar istället. Här började det med broderiet. Jag ville brodera legoklossar men hittade inget sånt broderi på nätet så jag tänkte att jag skulle stygnsätta en bild. Men så hittade jag ingen bra bild så jag skulle rita en i stället. Men det var tydligen inte så lätt. Så till slut bestämde jag mig för att brodera text bara. Men det blev ju bra det med :)


Jag vet faktiskt inte vem som var först med att göra en väska i den här modellen men det verkar som att varenda sybloggare har gjort en. Det här är min första. En enkel variant där fram- och baksida är samma stycke, bara ihopsytt i sidorna och sedan avsydda hörn. Fodrad med en exakt likadan men utan broderi och ihopsytt med snedslå i handtaget.
Jag höftade storleken och den blev lite större än jag hade tänkt men det gör inget.

Om jag skulle sy en till legokasse vill jag att insidan ska vara blå, utsidan grön, ena kantbandet rött och andra gult (eller i nån annan kombination). Det skulle vara kul. Men nu var det det här lila tyget som hade värmt hyllan ett bra tag så jag tog det. Tycker ändå att det blev bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar